17 października 2006 r.
(...) W związku z tym środki przewidziane na podwyższenie uposażeń umożliwiłyby osiągnięcie w 2009 roku poziomu wskaźników wielokrotności kwoty bazowej w Policji - 2,51; Państwowej Straży Pożarnej - 2,45; i Straży Granicznej - 2,53. (...)
(...) Chciałbym jednocześnie podkreślić, że nie prowadziło się i nie prowadzi prac nad zmianą regulacji ustawowych dotyczących uprawnień emerytalnych funkcjonariuszy (poza zmianami odnoszącymi się do pozbawienia uprawnień emerytalnych osób za enumeratywnie wskazane przestępstwa popełnione z winy umyślnej, co zostałoby potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym). (...)
Warszawa, dnia 11 października 2006 r.
DBP - IV- 0750-26/27/3648/06/AS
Komitet Protestacyjny
Federacji Związków Zawodowych
Służb Mundurowych województwa podkarpackiego
W związku z pisemnym apelem Federacji Związków Zawodowych Służb Mundurowych województwa podkarpackiego dotyczącym m.in. zasad finansowania Policji, przesłanym pismem za nr GW. I-0714/29/06 przez Wojewodę Podkarpackiego uprzejmie informuję, że projekt ustawyo ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007-2009", rozpatrzony został przez Komitet Rady Ministrów w dniu 24 sierpnia br. i rekomendowany Radzie Ministrów, z zaleceniem ustalenia ostatecznych kosztów realizacji programu, dostosowując je do możliwości budżetu państwa.
W toku prac nad realizacją zalecenia Komitetu Rady Ministrów nie dokonano zmian zarówno w zakresie ogólnej kwoty wydatków na realizację programu, jak i w zakresie kwot przewidzianych na wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń.
W związku z tym środki przewidziane na podwyższenie uposażeń umożliwiłyby osiągnięcie w 2009 roku poziomu wskaźników wielokrotności kwoty bazowej w Policji - 2,51; Państwowej Straży Pożarnej - 2,45; i Straży Granicznej - 2,53.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że projekt ustawy określa kierunki przebudowy i modernizacji formacji mundurowych MSWiA, natomiast nie obejmuje Służby Więziennej.
Odnosząc się do postulatu stworzenia wspólnej ustawy pragmatycznej dla służb mundurowych MSWiA oraz Ministerstwa Sprawiedliwości informuję, iż nie wydaje się to możliwe, zarówno w odniesieniu do wspólnej ustawy dla MSWiA oraz Służby Więziennej, jak również w odniesieniu do wspólnej ustawy obejmującej tylko formacje resortu MSWiA. Wynika to
z odmiennej specyfiki tych służb, w szczególności różnego zakresu zadań realizowanych przez poszczególne formacje.
W odniesieniu do postulatu ustalania budżetu służb mundurowych resortu na wzór wojska, tj. w relacji do Produktu Krajowego Brutto, należy przyjąć, że wprowadzenie takiego rozwiązania stworzyłoby warunki do stabilnego finansowania formacji mundurowych w wieloletnim horyzoncie czasowym i zapewniałoby stały coroczny wzrost nakładów na bezpieczeństwo i porządek publiczny. Z informacji uzyskanych z Departamentu Budżetu MSWiA wynika, iż nie są znane ewentualne propozycje przyjęcia takiego rozwiązania, zwłaszcza biorąc pod uwagę aktualne uwarunkowania budżetowe. W tym zakresie należałoby uzyskać stanowisko m.in. Ministra Finansów.
Chciałbym jednocześnie podkreślić, że nie prowadziło się i nie prowadzi prac nad zmianą regulacji ustawowych dotyczących uprawnień emerytalnych funkcjonariuszy (poza zmianami odnoszącymi się do pozbawienia uprawnień emerytalnych osób za enumeratywnie wskazane przestępstwa popełnione z winy umyślnej, co zostałoby potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym).
podpis